A+
A-
Wersja kontrastowa
Starostwo Powiatowe w Zgorzelcu




 Drukuj

Wydanie zaświadczenia o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności

Kogo dotyczy

Osoby zainteresowane

Czas realizacji

Zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów.


Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zaświadczenia.


Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej, za wydanie zaświadczenia na wniosek, pobierana jest opłata skarbowa w kwocie 50,00 zł.


Tryb odwoławczy

Na zaświadczenie nie przysługuje odwołanie.

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia przysługuje zażalenie do Wojewody Dolnośląskiego wniesione za pośrednictwem Starosty Zgorzeleckiego w terminie 7 dni od daty jego otrzymania.


Podstawa prawna


  • Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów;
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego;
  • Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny.

Dodatkowe informacje

Złożenie wniosku w Biurze Obsługi Interesanta lub przesłanie pocztą na adres Starostwa. Poprzez elektroniczne załatwienie sprawy należy rozumieć złożenie wniosku za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowalnego certyfikatu lub profilu zaufanego.

Postępowanie kończy się wydaniem zaświadczenia lub odmową wydania zaświadczenia
w formie postanowienia.


© 2024 Starostwo Powiatowe w Zgorzelcu
aplikacja: 1.10.003.008, baza: 1.8.6.3
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce