Zgłoszenie zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
Kogo dotyczy
Osoby zainteresowane
Czas realizacji
Zgodnie z art. 35 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane dokumenty
- Wniosek;
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane;
- Informacja uzupełniająca do oświadczenia;
- Opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania;
- Zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi;
- Zaświadczenie wójta/burmistrza miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- W przypadku zmiany polegającej na podjęciu lub zaniechaniu w obiekcie działalności zmieniającej warunki: bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego, pracy, zdrowotne, higieniczno-sanitarne, ochrony środowiska, bądź wielkości lub układu obciążeń - ekspertyzę techniczną wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności;
- W zależności od potrzeb: pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami;
- W przypadku zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, polegającej na podjęciu lub zaniechaniu w obiekcie budowlanym lub jego części działalności zmieniającej warunki bezpieczeństwa pożarowego - do zgłoszenia, należy dołączyć ekspertyzę rzeczoznawcy do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych;
- Upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu inwestora.
Opłaty
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji sprzeciwu do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Starosty Zgorzeleckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Dodatkowe informacje
Poprzez elektroniczne załatwienie sprawy należy rozumieć złożenie wniosku w formie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem adresu elektronicznego powiatzgorzelecki.pl w zakładce e-usługi (e-budownictwo) bądź e-budownictwo.gunb.gov.pl.
Postępowanie kończy się przyjęciem zgłoszenia lub wniesieniem w ciągu 30 dni sprzeciwu.