Uzyskanie decyzji o ustalenie kierunku rekultywacji gruntów lub uzyskanie decyzji o zakończeniu rekultywacji gruntów
Kogo dotyczy
Osoby zainteresowane
Czas realizacji
Zgodnie z art. 35 Kodeks postępowania administracyjnego, bez zbędnej zwłoki, w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie decyzji w sprawie rekultywacji i zagospodarowania gruntów.
Załączniki (kopie, oryginały do wglądu):
- Decyzja udzielająca koncesji na wydobywanie kopaliny (opcjonalnie),
- Decyzja stwierdzająca wygaśnięcie koncesji na eksploatację złoża(opcjonalnie),
- Wypis z miejscowego plan zagospodarowania przestrzennego,
- Mapa z naniesionymi granicami terenu objętego wnioskiem,
- Projekt rekultywacji, dokumentacja rekultywacji, dokumentacja geologiczna,
- Informacje o stopniu ograniczenia lub utraty wartości użytkowej gruntów w wyniku działalności – na podstawie dwóch opinii rzeczoznawców
Opłaty
Zwolnione - zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Jeleniej Górze za pośrednictwem Starosty Zgorzeleckiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Podstawa prawna
Zgodnie z art. 35 Kodeks postępowania administracyjnego, bez zbędnej zwłoki, w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy.
Dodatkowe informacje
Poprzez elektroniczne załatwienie sprawy należy rozumieć złożenie wniosku za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego.Postępowanie kończy się wydaniem decyzji.W czasie trwania postępowania administracyjnego w celu oceny stanu faktycznego na gruncie przeprowadzone zostają oględziny terenu.
Uwagi
Uzyskanie decyzji o ustalenie kierunku rekultywacji gruntów lub uzyskanie decyzji o zakończeniu rekultywacji gruntów