Wydanie decyzji o przekształceniu w prawo własności prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej
Kogo dotyczy
Czas realizacji
Zgodnie z ustawą z dnia z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie decyzji o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości z określeniem jej położenia. Do wniosku należy dołączyć wypis
i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz dowód wniesienia opłaty skarbowej na konto Urzędu Miasta Zgorzelec za wydanie decyzji.
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej, za wydanie decyzji kończącej postępowanie pobierana jest opłata skarbowa
w kwocie 10,00 zł.
Tryb odwoławczy
Od decyzji stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wojewody Dolnośląskiego za pośrednictwem Starosty Zgorzeleckiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 lipca 2005 roku o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego
w prawo własności. - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego;
Dodatkowe informacje
Złożenie wniosku w Biurze Obsługi Interesanta lub przesłanie pocztą na adres Starostwa. Poprzez elektroniczne załatwienie sprawy należy rozumieć złożenie wniosku za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowalnego certyfikatu lub profilu zaufanego.
Postępowanie kończy się wydaniem decyzji.