Wydanie wypisu lub wyrysu z operatu ewidencyjnego.
Kogo dotyczy
osoby zainteresowane
Czas realizacji
7 dni.
Wymagane dokumenty
W przypadku, gdy wnioskodawca nie korzysta z aplikacji GEO-INFO i.Wniosek, wniosek należy złożyć na formularzu urzędowym, oznaczonym symbolem EGiB, dostępnym na stronie internetowej.
W przypadku składania wniosku za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP, wymagane jest aby wniosek opatrzony został kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym albo podpisem zaufanym.
W przypadku gdy w imieniu właściciela lub władającego występuje inna osoba, a wniosek dotyczy udostępnienia danych zawierających dane identyfikujące właściciela lub władającego nieruchomością, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza bądź też przez adwokata lub radcę prawnego jeżeli występują w charakterze pełnomocnika) oraz potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa, chyba że ustawa o opłacie skarbowej przewiduje zwolnienia z jej zapłaty.
W przypadku gdy wniosek składa osoba niebędąca właścicielem lub władającym nieruchomością objętą wnioskiem, należy wykazać interes prawny w dostępie do danych identyfikujących właściciela lub władającego nieruchomością.
Opłaty
Opłaty na podstawie załącznika do ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne (tabela numer 11).
Opłaty można dokonać przelewem na konto bankowe wskazane w Dokumencie Obliczenia Opłaty, tytułem: Dokument Obliczenia Opłaty nr… lub za pomocą karty płatniczej w pokoju 210.
W przypadku składania wniosku za pośrednictwem aplikacji GEO-INFO i.Wniosek, płatności można dokonać za pomocą systemu płatności online Paybynet.
Opłatę skarbową w wysokości 17 zł należy wnieść wyłącznie w sytuacji gdy do wniosku dołączane jest pełnomocnictwo, a ustawa o opłacie skarbowej nie przewiduje zwolnienia z jej zapłaty. Zwolnione z zapłaty opłaty skarbowej jest złożenie pełnomocnictwa, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu.
Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać gotówką w kasie Urzędu Miasta w Zgorzelcu lub przelewem na rachunek bankowy: Urzędu Miasta Zgorzelec: Nr konta: 86 1240 3464 1111 0010 6448 8360.
Tryb odwoławczy
Odmowa wydania wypisu lub wypisu i wyrysu z operatu ewidencyjnego następuje w drodze decyzji administracyjnej. Stronom przysługuje prawo do wniesienia odwołania od decyzji do Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego za pośrednictwem Starosty Zgorzeleckiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej'
Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001 r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków.
Rozporządzenie Ministra Rozwoju z dnia 28 lipca 2020 r. w sprawie wzorów wniosków o udostępnienie materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, licencji i Dokumentu Obliczenia Opłaty, a także sposobu wydawania licencji.
Dodatkowe informacje
Poprzez elektroniczne załatwienie sprawy należy rozumieć złożenie wniosku za pośrednictwem aplikacji GEO-INFO i.Wniosek udostępnionej na stronie internetowej http://powiatzgorzelecki.giportal.pl (logowanie przez e-PUAP) lub za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej ePUAP opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego.